9 Tips Memilih Bisnes Online Terbaik


Bisnes Online hari ini bukanlah asing bagi kita. Tetapi untuk memilih yang terbaik perlu kepada pemerhatian. Terutaman kepada newbies. 

Jom kita tengok 9 Tips Memilih Bisnes Online Terbaik.

Mudah set-up
Bisnes Online yang kita pilih terbaik jika kita tidak perlu membina website, sistem online dan sebagainya. Semua disediakan oleh syarikat. Kita hanya perlu belajar cara menggunanya sahaja.

Tidak ada sempadan geografi
Bisnes Online yang kita pilih terbaik apabila tiada sempadan masa dan tempat. Kita boleh berbisnes pada bila-bila masa dan dimana sahaja. Customer kita datangnya daripada merata-rata tempat, satu pelusuk dunia.

Tak perlu ada kedai fizikal
Bisnes Online yang kita pilih terbaik jika tidak melibatkan modal untuk menyewa kedai. Cukup dengan hanya kedai maya.

Waktu perniagaan yang fleksibel
Bisnes Online yang kita pilih terbaik apabila kedai maya kita boleh beroperasi secara 24 jam, pada bila-bila masa. Waktu bercuti tidak risau, kedai sentiasa buka. 

Tidak perlu pegang stok banyak-banyak
Pilih bisnes online yang tidak memaksa buat stok. Sebaliknya stok diuruskan oleh HQ sendiri. Kita hanya menjadi perantara atau orang tengah buatkan order customer sahaja. Ala-ala dropship.

Pembeli dan penjual tidak perlu bertemu
Bisnes Online yang kita pilih terbaik apabila urusniaga tetap berjalan walaupun secara maya tidak perlu bertemu mata antara penjual dengan pembeli. Atas dasar percaya dengan syarat dan maklumat produk yang jelas. 

Produk permintaan tinggi
Pilih produk yang bagus kerana pastinya tinggi permintaan. Berkualiti, terbukti, selamat dan berkesan. Tidak bermusim dan tidak sekadar mengikut trend.

Modal rendah, pulangan besar
Bisnes Online yang kita pilih terbaik jika modal rendah tetapi mendapat pulangan yang sewajarnya malah lebih lagi sejajar dengan usaha.

Syarikat yang kukuh
Pilih syarikat yang kukuh dan telah lama bertahan dalam apa jua keadaan.


Semua ciri-ciri bisnes online terbaik ini ada pada bisnes yang kak Ros jalankan sekarang iaitu bisnes Shaklee.


Shaklee Bisnes Online Terbaik

Pengalaman mematangkan seseorang. 

Kak Ros tahun ini adalah tahun ke 10 bersama Shaklee. Bukan tidak pernah menjalankan bisnes online lain sebelum itu. Tetapi tidak kekal lama kerana banyak masalah seperti lambakan stok, tidak tahan dengan modal yang tinggi tetapi tidak balik modal. Customer batalkan pembelian kerana produk yang dibeli tidak sama dengan yang asal. Syarikat lepas tangan dan akhirnya gulung tikar. Pernah berlaku. 

Dengan Shaklee apa yang buat kak Ros bertahan dan suka dengan bisnes ini ialah
semua ciri-ciri bisnes online terbaik di atas ada padanya. 

Bagaimana untuk memulakan bisnes Shaklee?

Ahli berdaftar

Pertama sekali kenalah daftar sebagai ahli. Ada 2 pilihan mudah.

Pilihan pertama boleh terus membuat pembayaran hanya RM35 untuk menyertai Shaklee. Murah sahaja. Diikuti dengan membuat sebarang pembelian produk. Tiada pembelian minimum diperlukan. Untuk dapatkan penghantaran percuma pastikan jumlah pembelian adalah RM300 dan ke atas.

Pilihan kedua boleh memilih untuk membeli sejumlah produk 100UV atau anggaran dalam RM350 untuk mendapatkan keahlian secara percuma.

Guna
Menjadi pengguna produk terlebih dahulu itu penting. Merasai kebaikan dan keunikan produk itu sendiri lebih mudah untuk kita meyakinkan pengguna lain. 

Kongsi
Langkah seterusnya ialah berkongsi dengan ramai orang kesan daripada kebaikan produk. Bagusnya produk Shaklee ini terbukti, berkesan dan selamat. Belum sempat buka mulut, orang lain sudah nampak kesannya pada kita. Takperlu teru-teruk nak promote. 

Menaja
Menaja ataupun juga di sebut sebagai sponsoring bermaksud bawa pelanggan untuk jadi sebahagian daripada organisasi kita. Pelanggan akan dapat menikmati faedah menjadi ahli sama seperti kita juga. Lagi ramai yang ditaja, makin besar kumpulan kita, tinggi jualan dan makin besar cash rebate.   

Servis
Selepas selesai urusan jual beli jangan lupa beri servis yang terbaik. Konsultasi cara makan dan apa sahaja tentang produk. Jika servis kita bagus, pelanggan suka, mereka akan ulang membeli. 

Mudah sahaja kan? 

Untuk pengetahuan, kak Ros tidak keseorangan. Syarikat dan team sentiasa membantu menganjurkan bengkel, seminar dan kelas-kelas secara online untuk terus belajar dari masa ke masa. FB Group dan Whatsapp team juga meriah. Kedatangan rakan bisnes baru amat kami alu-alukan.


Nak mulakan bisnes hari ini? Nak dibantu?
Boleh terus hubungi kak Ros di sini.

Semoga entry Tips Bisnes Online kali ini berguna buat kawan-kawan. 


#NextlevelBlogging
#Shakleetriump2023
#Shakleethrive2023
 

No comments