Supplements Bantu Rencatkan Sel Kanser

Teringat kak Ros kisah di sebalik Vivix yang pernah kak Ros jual kepada seorang insan bernama ayah.

"Pak cik nak cuba Vivix ni."

Kata Pak Cik S anaknya seorang penghidap kanser paling 'rare' di Malaysia. Allahu. Terdiam kak Ros bila diberitahu oleh Pak Cik S begitu.

Sedih dan simpati mendengar kesakitan dan kesusahan yang ditanggung.
Pak Cik S menceritakan keadaan anaknya sekarang dan bagaimana rawatan yang diterima. Cerita daripada seorang ayah yang mahu ikhtiar Vivix untuk anaknya.

Pak Cik S juga beritahu kak Ros bagaimana beliau tahu tentang kebaikan Vivix ini.

Sebenarnya yang ambil Vivix tu ialah sepupu Pak Cik S yang sedang menghidap sakit kanser di tengkok. Alhamdulillah setelah sekian lama dengan tekun amalkan pengambilan Vivix, doktor dapati sel kanser beliau berhenti melarat dan dia semakin pulih. Dah tak perlu buat pembedahan. Inilah sebab yang Pak Cik S nak sangat cuba untuk anaknya. 

Alhamdulillah syukur, kak Ros tumpang gembira mendengarnya.


Kawan-kawan kanser kini kian meningkat di Malaysia. 

Berikut adalah beberapa statistik penting:

  • 48,639 kes kanser baharu dilaporkan di Malaysia pada 2020
  • Insiden kanser di Malaysia dijangka meningkat dua kali ganda menjelang 2040
  • 1 dalam setiap 10 orang di Malaysia akan didiagnosis dengan kanser sepanjang hayat mereka
  • Risiko seumur hidup untuk mendapat kanser di Malaysia ialah 1 daripada 10 lelaki dan 1 daripada 9 perempuan. Risiko seumur hidup merujuk kepada kebarangkalian seseorang menghidap kanser sebelum umur 75 tahun jika tiada punca kematian yang lain.

Lima Kanser Paling Lazim di Malaysia

Kanser boleh bermula di mana-mana bahagian badan, tetapi tempat yang paling biasa untuk kanser bermula ialah payudara, kolorektum, paru-paru, nasofarinks dan hati.

Lima jenis kanser yang paling biasa di Malaysia ialah:
  1. Kanser payudara
  2. Kanser kolorektum
  3. Kanser paru-paru
  4. Kanser nasofarinks (salah satu kanser kepala & leher)
  5. Kanser hati
Memang menggerunkan bila difikirkan.




Bagaimana Polifenol boleh membantu merencatkan sel kanser?

Apakah Vivix?
Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani Anggur Muscadine, Ekstrak Eldeberi Eropah, Ekstrak Knotweed Jepun dan Ekstrak Lobak Ungu.

Apakah itu polifenol?
Istilah polifenol digunakan untuk menggambarkan sekumpulan sebatian semula jadi yang ditemui sebahagian besarnya dalam buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran yang mempunyai manfaat antioksida dan potensi kesan perlindungan terhadap penuaan sel. Malah, penyelidikan baru menunjukkan bahawa polifenol boleh memberikan pelbagai kesan biologi terhadap kesihatan manusia.*

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Antara manfaat kesihatan yang hebat daripada polifenol.

Meningkatkan Perlindungan.

Pelbagai kajian penyelidikan telah menunjukkan fungsi polifenol dalam menghalang pertumbuhan sel abnormal.Penyelidik percaya bahawa fungsi antioksidan polifenol membantu:
  • Melindungi DNA daripada kerosakan, yang boleh mencetuskan pertumbuhan sel abnormal.
  • Menyokong replikasi DNA untuk fungsi sel yang sihat.
  • Mengurangkan keradangan dengan mengoptimumkan sistem imun.
  • Meningkatkan tahap antioksidan dalam badan.
  • Kurangkan tekanan biologi dalam badan.

Akhir sekali kata pak cik yang menyentuh hati kak Ros..

"Saya hanya mampu bersama dia untuk memberikan semangat dengan belaian kasih seorang insan bernama ayah."

Pak Cik S juga sangat prihatin dengan tiga orang cucu yang masih kecil. Semoga Allah perkenankan doa pak cik S sekeluarga.

Mohon kawan-kawan doakan semoga anak Pak Cik S kembali sihat dan bahagia disamping keluarga dan anak-anak tersayang. Amin.

Promo Vivix masih berlangsung sehingga hujung Julai nanti. Boleh wasap kak Ros untuk dapatkan harga istimewa.

Testimoni Shaklee Saya, Talasemia Dan Set Kehamilan Terbaik Atasi HB Rendah


Kawan-kawan tahukah anda, berapa peratus pembawa talasemia di Malaysia?

Di negara kita, 1 daripada 20 merupakan pembawa gen talasemia. Manakala, 44 daripada 10,000 orang di dunia didapati membawa genetik yang sama. Talasemia juga adalah punca utama anemia semasa mengandung.

Pada hujung bulan Mei 2015 masih teringat apabila diberitahu doktor yang kak Ros menghidapi Talasemia Alfa Minor. Memang terkejut sangat. Macam-macam perasaan ada masa tu, sedih bercampur resah gelisah. Susah untuk menerimanya.

Masa tu kak Ros sedang hamil 7 bulan anak ke 3. Fikiran berkecamuk memikirkan pelbagai kemungkinan yang akan berlaku. Memikirkan bagaimana kehamilan akan datang. Memikirkan adakah anak-anak ada yang akan menghidapi talasemia juga. Maklumlah tiada pengetahuan langsung tentang Talasemia pada masa itu. 

Semasa hamil anak pertama dan kedua
Hb kak Ros cantik sahaja bacaannya sepanjang dua kehamilan sebelum ini.
Susah untuk kak Ros terima hakikat ini. Mungkin faktor usia barangkali.

Laporan Analisa DNA

Namun apabila disertakan dengan Laporan Makmal dan Laporan Analisa DNA memang sah kak Ros penghidap Talasemia Alfa Minor. Mungkin daripada sebelah mak atau ayah kak Ros penghidap Talasemia. Tapi dulu-dulu tiada ujian dibuat.



Apa itu talasemia?

  • Talasemia ialah penyakit genetik sel darah merah. Pesakit talasemia tidak dapat menghasilkan sel darah merah yang berkualiti dalam kuantiti yang mencukupi kerana gen yang mengawal penghasilan hemoglobin telah terjejas.
  • Sebagai penyakit genetik, talasemia diturunkan kepada anak daripada kedua-dua ibu bapa yang membawa gen talasemia.
  • Dikongsikan perbezaan di antara pembawa dan pesakit talasemia.
  • Lakukan ujian saringan penyakit talasemia sama ada di klinik kesihatan kerajaan atau fasiliti penjagaan kesihatan swasta tertentu.
  • Perkahwinan antara pembawa dengan pembawa atau pembawa dengan pesakit akan meninggikan risiko memperoleh zuriat dengan penyakit Talasemia.
  • Hari Talasemia Sedunia disambut pada 8 Mei setiap tahun dengan memberi peluang kepada kita semua untuk menghargai para pesakit Talasemia sebagai tanda sokongan berterusan kepada mereka demi menjalani rutin harian yang lebih indah pada hari mendatang.
  • Setiap daripada kita berupaya untuk menyumbang dengan memberikan inspirasi kepada pesakit ini walaupun secara peribadi untuk memerangi Talasemia kerana setiap orang mempunyai peranan yang besar untuk dimainkan dan tanggungjawab untuk bertindak.
  • Talasemia boleh dicegah, dikawal dan dirawat dengan baik.
  • Oleh itu, kepada semua yang pernah dan akan menderma darah, anda memberikan hadiah paling berharga untuk pesakit talasemia demi kelangsungan hidup mereka.

SUMBER: FB JABATAN KESIHATAN WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR & PUTRAJAYA 




Jenis-jenis Talasemia

Talasemia major : Talasemia major merujuk kepada mereka yang mempunyai baka talasemia sepenuhnya dan menunjukkan tanda-tanda talasemia.

Talasemia minor: Talasemia minor merujuk kepada mereka yang mempunyai kecacatan gen talasemia tetapi tidak menunjukkan tanda-tanda talasemia atau pembawa.



Pembawa Talasemia

Biasanya penghidap Talasemia tidak menunjukkan apa-apa tanda atau masalah kesihatan. Mereka boleh menurunkan gen Talasemia kepada anak-anaknya.

 Sekiranya salah seorang ibu atau bapa adalah pembawa, keadaan berikut boleh berlaku. Peratusan risiko untuk setiap kehamilan;  50% kemungkinan adalah pembawa dan 50% kemungkinan adalah normal .Tiada anak yang menghidap Talasemia (talasemia major)

Pesakit Talasemia

Sekiranya kedua-dua ibu dan bapa adalah pembawa Talasemia, keadaan berikut boleh berlaku;  25% kemungkinan anak mereka adalah pesakit Talasemia dan 50% kemungkinan anak mereka adalah pembawa dan 25% kemungkinan anak mereka adalah normal . (Nota: Pesakit Talasemia biasanya mempunyai paras hemoglobin yang rendah iaitu kurang daripada 10g/dl.)

Punca keputusan darah MCH rendah

Bagaimana talasemia kak Ros di kesan?

Umumnya kadar MCH dan MCV yang rendah boleh disebabkan oleh:
  • Gangguan anemia
  • Gangguan talasemia
  • Kekurangan zat besi dalam tubuh
  • Gangguan genetik
  • dan lain-lain

MCH normal pada orang dewasa adalah di antara 27,5-33,2 pg (pikogram).

Dalam kes kak Ros hasil pemeriksaan MCH (mean corpuscular hemoglobin) yang lebih rendah dari normal disebabkan oleh beberapa keadaan seperti yang dijelaskan di bawah ini.

  • Anemia defisiensi zat besi, iaitu kondisi ketika tubuh kekurangan zat besi sehingga tidak dapat menghasilkan cukup hemoglobin dalam sel darah merah.
  • Talasemia, iaitu kondisi genetik yang membuat tubuh menghasilkan hemoglobin dalam jumlah terbatas.

Bagaimanakah talasemia akan mempengaruhi kehamilan?

Wanita yang menghidap talasemia berisiko untuk mengalami anemia semasa mengandung. Oleh sebab itu, mereka mungkin mengalami kesukaran sepanjang tempoh kehamilan.

1. Anak berisiko mengalami spina bifida

Spina Bifida

Selalunya, doktor akan menggalakkan ibu hamil untuk mengambil 5 mg supplement asid folik. Untuk pengetahuan ibu, talasemia boleh meningkatkan risiko spina bifida.

Oleh sebab itu, penghidap talasemia perlukan asid folik dalam dos yang lebih tinggi untuk mengurangkan risiko ini.

2. Penghidap talasemia beta lebih berisiko alami komplikasi

Wanita yang menghidap talasemia lebih berisiko mengalami komplikasi ketika kehamilan. Manakan tidak, organ penghidap talasemia perlu bekerja keras untuk memastikan pesakit tidak mengalami simptom yang teruk.

Namun, apabila adanya tanggungan baharu, badan ibu mungkin tidak dapat memenuhi semua keperluan bayi dalam kandungan.

Malah, ibu yang menghidap talasemia juga lebih cenderung untuk mengalami diabetes semasa kehamilan atau Diabetes Mellitus (Gestational Diabetes Mellitus - GDM). Oleh sebab itu, doktor akan melakukan pemantauan kadar gula dalam darah dengan lebih rapi.

3. Penghidap talasemia berisiko mengalami anemia semasa mengandung


Walaupun hamil, penghidap talasemia masih perlu meneruskan rawatan seperti biasa. Ini bermaksud, wanita yang perlukan transfusi darah perlu terus melakukannya untuk memastikan kandungan kekal sihat.

Malah, ibu juga mungkin perlu melakukan transfusi dengan lebih kerap untuk elak anemia semasa mengandung.

Kebanyakan penghidap talasemia perlu menambah bilangan transfusi darah pada hujung kehamilan untuk pastikan kelahiran yang selamat.

4. Lebih berisiko alami masalah tiroid

Satu lagi komplikasi yang mungkin berlaku disebabkan talasemia beta ialah masalah tiroid tidak aktif.

Sepanjang kehamilan, fungsi tiroid ibu akan dipantau oleh doktor. Ibu hamil juga mungkin perlu mengambil ubat-ubatan tertentu untuk memastikan fungsi tiroid kekal normal sepanjang kehamilan.

Suplemen Dapat Membantu Ibu Hamil Penghidap Talasemia

Vitamin Dan Suplemen Kesihatan Untuk Ibu Hamil

Diet yang seimbang adalah cara terbaik bagi mendapatkan nutrien yang diperlukan oleh ibu dan bayi dalam kandungan. Justeru itu, ibu hamil dinasihatkan mengambil makanan daripada pelbagai sumber bagi memastikan bayi dalam kandungan mendapat semua vitamin dan mineral yang diperlukan. Ia juga bagi memastikan ibu mendapat tenaga yang diperlukan sepanjang kehamilan.

Walau bagaimanapun,terdapat sesetengah ibu hamil yang tidak dapat memakan makanan yang mengandungi nutrien tertentu atas sebab alahan, mual-mual atau loya, muntah yang teruk, dan sebagainya. 

Oleh sebab itu, pengambilan suplemen vitamin adalah disarankan bagi melengkapkan keperluan nutrien yang diperlukan, bukan sahaja untuk ibu malahan untuk tumbesaran bayi dalan kandungan.

Pengambilan vitamin dan suplemen kesihatan semasa hamil digalakkan kerana dapat mengurangkan risiko kecacatan bayi, kelahiran pramatang dan kekurangan berat bayi.

Keputusan darah HB dan MCH meningkat
sehingga tiba masa melahirkan.

Kak Ros telah mengamalkan suplemen Shaklee iaitu Set Prenatal ataupun dikenali sebagai New Beginning Set untuk tiga kehamilan dengan mengikut keperluan dan nasihat doktor.

Beberapa vitamin dan suplemen yang biasanya perlu di ambil oleh ibu hamil adalah:

B Complexs Plus With Folik Asid

Asid Folik

Vitamin B lengkap seperti vitamin B12, folat, vitamin B6, biotin, asid pantotenik, niasin, tiamina dan riboflavin adalah penting untuk meningkatkan kesihatan ibu dan bayi dengan: 

• Menyokong perkembangan tiub saraf bayi. 
• Meningkatkan tenaga semula jadi untuk ibu dan bayi yang membesar dalam kandungan. 
• Mencegah kecacatan kelahiran seperti kecacatan tulang belakang dan otak melalui pengambilan asid folik2 terutama semasa peringkat awal kehamilan.

Vita-Lize Multivitamin And Mineral

Zat Besi

Merupakan vitamin perlu dan mineral yang sangat penting bagi wanita hamil yang membantu untuk: 

• Menutup jurang nutrisi ibu supaya ibu dan bayi mendapat semua nutrien perlu bagi mengekalkan kesihatan badan. 
• Menyokong penghasilan sel darah merah untuk membantu membawa oksigen dan menghantarnya kepada bayi serta mencegah anemia pada ibu.
 
Ostenutrix

Kalsium dan Vitamin D

Keperluan untuk mengambil kalsium meningkat semasa kehamilan kepada sekurang-kurangnya tiga hidangan sehari untuk: 

• Membantu perkembangan tulang dan gigi bayi yang sihat. 
• Mengawalatur penggunaan cecair dalam badan ibu. 
• Mengembalikan simpanan kalsium ibu.
Omega Guard

Asid Lemak Perlu

Asid dokosaheksaenoik (DHA) dan asid eikosapentaenoik (EPA) adalah sangat penting untuk perkara berikut: 

• Menyokong perkembangan otak, mata, dan sistem saraf bayi. 
• Menyokong kesihatan otak ibu. 
• Mencegah keradangan.
Sustained Release Vitamin C 

Vitamin C

Selain bertindak sebagai antioksidan dan meningkatkan penghasilan sel imun, vitamin ini juga sangat penting bagi wanita hamil untuk: 

• Membantu pembentukan tisu penghubung, pertumbuhan otot dan tulang. 
• Menyokong penyerapan zat besi. 
• Menyokong pembentukan kolagen yang menjadi bahagian penting dalam salur darah.
Energizing Soy Protein

Protein

Apa yang baik untuk ibu, juga baik untuk bayi. Ambil lebih banyak protein untuk: 

• Membantu pertumbuhan dan perkembangan bayi yang sihat terutama semasa trimester kedua dan ketiga di mana bayi anda menjalani proses pertumbuhan yang pesat. 
• Pertumbuhan tisu payudara dan rahim optimum bagi ibu semasa hamil.

Alhamdulillah banyak manfaat yang telah kak Ros dapat daripada Set Kehamilan Shaklee. HB cantik, GDM tiada, tekanan darah baik dan berat badan terkawal. Perjalanan sepanjang tiga kehamilan dengan suplemen Shaklee memang awesome. Bertenaga, bersemangat dan sihat.

Syukur sangat bila mengenangkan yang kak Ros hanya seorang pembawa Talasemia Minor dan suami tiada Talasemia . Namun harus diingatkan yang kak Ros berpotensi untuk mewariskan gen Talasemia kepada anak-anak. Jika anak-anak kak Ros adalah pembawa, mereka tidak boleh berkahwin dengan pembawa juga kerana cucu kak Ros mungkin mendapat Talasemia pada masa akan datang.

Talasemia sebenarnya boleh dicegah. Ujian saringan boleh dibuat di mana-mana klinik kesihatan seluruh Malaysia dan waktu remaja iaitu ketika di tingkatan 4, adalah waktu yang sangat sesuai untuk membuat ujian Talasemia. 

Semoga testimoni Shaklee kak Ros ini dapat membantu kawan-kawan yang ada masalah kesihatan yang sama. Sesungguhnya ada jalannya untuk hidup lebih sihat selagi kita mahu berikhtiar dan berusaha.

Kawan-kawan doakan juga entry kak Ros kali ini semoga layak mendapat hadiah istimewa tajaan www.anakkuwira.comTerima Kasih.

Jemput tengok Testimoni Shaklee kawan kak Ros pula. Ada cerita menarik dikongsi oleh beliau.

Kalau ada sebarang pertanyaan boleh tinggalkan dikomen atau hubungi kak Ros di sini.



#NextlevelBlogging
#Shakleetriump2023
#Shakleethrive2023



Multivitamin Terbaik Shaklee Berwajah Baru


Kawan-kawan tahu tak?
PERKATAAN VITAMIN yang disebut kini berasal daripada vitamin tertua Shaklee?

 


Multivitamin Shaklee Vita-Lea, asalnya dikenali sebagai “Vitaliza-Mineral” dan disingkatkan sebutan kepada “Vita-Min”. Dicipta oleh Dr Forrest C Shaklee pada 1915. Begitulah sejarahnya. 

Tumpang bangga kerana multivitamin inilah yang kak Ros makan sejak 2013 sehingga kini. Tapi ramai lagi yang tidak tahu kehebatan multivitamin Shaklee ini. 

 

Multivitamin Terbaik Shaklee Berwajah Baru




Multivitamin merangkumi pelbagai jenis vitamin dan mineral. Kalau kita lihat keperluan rakyat Malaysia perlu mengambil multivitamin. 

Kenapa Multivitamin Penting Untuk Tubuh?




Daripada fakta iaitu tinjauan yang telah dibuat ke atas rakyat Malaysia, ramai yang tidak cukup makan buah, makan sayur, makan tenusu dan makan kekacang. Pengambilan makanan yang mengandungi cukup vitamin dan mineral memang susah. Sebab itu ada sahaja masalah-masalah kesihatan.


Teringat kak Ros semasa menghadiri jamuan hari raya dan ketika kenduri kendara. Menu buah dan yang paling sedih menu sayur-sayuran paling kurang diambil. Kalau ambil sekalipun banyak juga yang kak Ros jumpa dibuang dalam singki atau tempat sampah. 


Akibat Kekurangan Mikronutrien

http://www.myhealth.gov.my/
 


Apabila badan kita tidak cukup vitamin atau mineral tertentu menyebabkan ada simptom dan terganggu. Contohnya kebas-kebas tanda tidak cukup kalsium, vitamin B. Kalau mood kita selalu bermasaalah itu tanda tidak cukup vitamin D. Cepat penat dan pernafasan yang pendek pula tandanya tidak cukup mineral zat besi. Semua ini boleh menjejaskan kesihatan badan. 
Maka multivitamin membantu melengkapkan nutrisi yang tidak lengkap dalam badan.

Kebaikan Mengambil Multivitamin Setiap Hari


Bila badan cukup vitamin dan mineral kebaikannya lebih bertenaga, lebih positif dan kita boleh mengawal stres. Sebab itu amat penting bagi membantu optimumkan tahap kesihatan tubuh badan.

Contoh jika badan seseorang sel tidak cukup mineral kromium iaitu sejenis mineral yang tidak diperlukan banyak pun tetapi jika tidak cukup, sel itu akan kurang efisien untuk mengesan insulin dalam badan kita. Nampak macam tidak penting tetapi perlu sangat untuk cukupkan dalam badan kita. Maka ambil multivitamin, itu lebih mudah.



Vitalize Pengganti Produk Vitalea Dengan Formula Baru.

Apa itu Vita-Lize?

Mengandungi 25 jenis vitamin dan juga mineral. 2 biji Vita-Lize mengandungi 600 mikro gram asid folik. 

Vita-Lize telah dipatenkan 'micro coating delivery system' iaitu satu sistem yang membantu optimumkan penyerapan terutamanya folik asid kerana susah sangat untuk diserap oleh badan supaya apabila kita makan akan mendapat kesan penyerapan yang bagus. Bila makan dapat rasa perbezaanya. Penyerapan yang bagus sangat penting untuk keberkesanan sesuatu produk.


Fakta yang tidak akan berubah, multivitamin Shaklee telah lama dicipta sejak tahun 1915. Cuma di formula semula sahaja. Sudah lebih daripada 100 tahun di pasaran. 


Perbezaan antara Vita-Lea dan Vita-Lize

Berikut adalah perubahan dan pembaharuan yang telah dibuat. Mineral zat besi dikekalkan. Vitamin A dikurangkan mengikut jumlah yang sesuai, sedikit vitamin D ditambah, sedikit folik asid ditambah dan juga vitamin K. Tiga mineral yang kurang penting dikeluarkan dan sedikit perubahan daripada segi formula dilakukan.



Siapa Yang Boleh Amalakan Multivitamin Shaklee (Vita-Lize)

Mereka yang dicadangkan untuk mengambil multivitamin Shaklee ialah mereka yang sibuk mungkin tidak cukup makan. Mereka yang selalu stres, apabila selalu stres sistem penghadaman usus kita tidak dapat menyerap makanan ataupun nutrien dengan sebaiknya. Mereka yang mengalami masalah kekurangan berat badan. Mereka yang aktif. Orang yang selalu makan makanan yang tidak seimbang kurang buah dan sayur. Juga ibu yang hamil dan menyusukan anak.



Perbezaan Multivitamin Shaklee Dengan Multivitamin Jenama Lain.

Nutrien di dalam multivitamin Shaklee adalah yang tertinggi, cukup untuk keperluan badan dan sesuai dengan apa yang dibayar. Ada kajian saintifik dan teknologi yang dipatenkan. Harga dijadual adalah harga lama. Harga terkini dimaklumkan tidak jauh bezanya tetapi akan diberitahu selepas Vita-Lize dipasarkan nanti.



Pengalaman kak Ros sendiri dulu seriau kak Ros tengok pil hijau ni tau sebab besar dan tidak berapa gemar nak telan. Tetapi bila dah konsisten makan, diakui memang terbukti berkesan setanding dengan kehebatannya sebagai vitamin tertua di dunia. 

Alhamdulillah masalah HB rendah ketika hamil dapat diatasi walaupun kak Ros seorang penghidap Talasemia minor (pembawa). Alhamdulillah HB cantik sahaja sepanjang tiga kehamilan sehinggalah tiba masa untuk bersalin. InShaaAllah berkesempatan nanti kak Ros ceritakan dalam entry lain.

Wajah Lama Multivitamin Shaklee


Selain itu, memberi kesan untuk nampak cantik dan sihat daripada hujung kaki sampailah ke hujung rambut.
  

Apa Lagi Kelebihan MULTIVITAMIN SHAKLEE?
  • Merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia
  • Disokong oleh 7 kajian klinikal. 
  • Ujian klinikal telah membuktikan pengambilan Multivitamin Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.
  • Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.
  • Memenuhi keperluan 25 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
  • Merupakan multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh manusia. Multivitamin Shaklee dihasilkan melalui teknologi eksplosif yang kompleks disebut explore tab. 
  • Explo -Tab ialah teknologi yang membolehkan multivitamin Shaklee kekal sementara waktu di dalam sistem pencernaan, dan kemudian dengan cepat akan “meledak” untuk membebaskan nutrisi di dalamnya. (pendek kata, penyerapan segera)
  • Vita-Lea telah dipilih oleh Center For Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.
.
Haa! inilah sedikit info yang kak Ros dapat kongsikan tentang hebatnya Multivitamin Shaklee ini. Banyak lagi khasiat dan manfaatnya yang kak Ros sekeluarga telah merasainya sendiri. 


Apa kata kawan-kawan kak Ros tentang Multivitamin Shaklee

Multivitamin Shaklee telah pun menjadi pilihan ramai orang yang prihatin tentang kesihatan mereka. Pastinya dengan formula baru ni lebih banyak kebaikannya. Sayangi diri, sayangi keluarga.


Jom dapatkan Multivitamin Terbaik Shaklee dengan kak Ros di sini. Kak Ros akan bimbing cara makan yang betul.



#NextlevelBlogging
#Shakleetriump2023
#Shakleethrive2023

Usaha Tangga Kejayaan

 


Dalam kehidupan ada masanya kita rasa tidak mahu berbuat apa-apa. Ada masa kita rasa kecewa dan berputus asa. Ada masa kita rasa biarkan sahaja masa berlalu. Malas nak fikir! Aku nak rehat. 

Itu lumrah bagi seorang yang bernama manusia. Begitulah kawan-kawan. 

Kak Ros sendiri  turut merasainya. Ada masa kita bersemangat dan ada masa kita down. Bagaimana kita perlu bangkit berusaha?

Ingatlah usaha itu tangga kejayaan!

Sesungguhnya STATUS KEMULIAAN itu dapat digapai melalui usaha yang keras
SESIAPA YANG BERPENDIRIAN akan menonjol
SESIAPA YANG BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH akan berjaya
SESIAPA YANG MENYEMAI akan dapat menuai
SESIAPA YANG BERSABAR akan menang
SESIAPA YANG MENANG akan mendapat habuannya.
SESIAPA YANG BERSUNGGUH-SUNGGUH PADA USIA MUDANYA beliau akan menjadi orang ternama (tokoh) pada usia matangnya. 

Allah SWT berfirman yang bermaksud:

Dan bahawasanya seorang manusia tiada memperoleh selain apa-apa yang diusahakannya, Bahawasanya usahanya itu kelak akan diperlihatkan (kepadanya). Kemudian akan diberi balasan kepadanya dengan balasan yang paling sempurna. (Surah Al-Najm: 39-41)

Ingatlah.

Jangan sekali-kali kemalasan menghinggapi diri, jauhilah sikap meremehkan, menunda-nunda pekerjaan dan panjang angan-angan, kerana itu semua ialah senjata orang yang rugi.

Sesungguhnya orang yang mati itu tidak merasakan sakitnya luka. Sebab itu jika kita tidak mahu bersusah-payah, lebih baik mati sahaja!

Ayuh bangun!

Perjalanan sejauh beribu batu bermula dengan langkah yang pertama.

Teruskan perjalanan dan berusahalah kerana setiap orang yang berjalan pasti sampai ke destinasi.

Daripada buku Kunci Kejayaan Minda oleh Dr. 'Aidh Abdullah Al-Qarni kak Ros kongsikan kata-kata motivasi ini. Semoga dapat membangkitkan kembali semangat dan usaha kita yang lena.


#NextlevelBlogging
#Shakleetriump2023
#Shakleethrive2023